Aprea, C., Wuttke, E., Breuer, K., Koh, N. K., Davies, P., Greimel-Fuhrmann, B. and Lopus, J. S. (eds.)
(2016). International handbook of financial literacy.
Singapore: Springer.
Aprea, C. (2018). Berufliche Lehr-Lern-Forschung.
In Handbuch Berufsbildungsforschung (S. 494–502). Bielefeld: wbv Media.
Aprea, C. (2018). Instruktionsdesign und Unterrichtsplanung.
In Lernen mit Bildungstechnologien : praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (S. 1–19). Berlin ; Heidelberg: Springer.
Vonhof, C. and Aprea, C. (2022). Messung von Tax Literacy: Ein Scoping Review.
Jahrestagung 2022 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE), Freiburg, Germany.
Aprea, C. (2018). Finanzielle Bildung in der Schule – was funktioniert?FinKom 2018, 7. FinKom-Info-Börse des Präventionsnetzwerks Finanzkompetenz der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Berlin, Germany.
Aprea, C. (2017). Educazione finanziaria: Ramo secco o giardino in fiore?“L’educazione finanziaria in Italia: oggi e domani. Il primo censimento nazionale delle iniziative promosse sul territorio” / Banca d'Italia, Roma, Italy.
Aprea, C. (2017). Hypervideos in der Schule.
Markt der Möglichkeiten / Studienseminar für das Lehramt an beruflichen Schulen, Erfurt, Germany.
Aprea, C. (2017). The impact of social education initiatives.
1st FLiP Financial Education Summit on the occasion of the 5th International Federation of Finance Museums (IFFM) Annual Meeting, Wien, Austria.
Aprea, C., Sappa, V. and Boldrini, E. (2017). Resilient teachers in VET: a Swiss study.
17th Bienniel EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Tampere, Finland.
Sappa, V. and Aprea, C. (2015). Boundary crossing skills: a review study.
4th Interdisciplinary Congress on Research in Vocational Education and Training, VET 2015, Zollikofen, Switzerland.
Aprea, C., Ajello, A. M., Berti, A. E., Castelli, I., Lombardi, E., Marchetti, A., Massaro, D., Sappa, V. and Valle, A. (2014). La crisi economica e finanziaria: rappresentazioni di adolescenti e giovani adulti.
XXVII Congresso Nazionale della Sezione di Psicologia dello Sviluppo e dell’Educazione dell’AIP, Arcavacata di Rende, Italy.
Aprea, C., Sappa, V. and Boldrini, E. (2014). Resilienz von Lehrpersonen in der beruflichen Bildung.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2014 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Schwäbisch Gmünd, Germany.
Aprea, C. and Wuttke, E. (2014). Expertensicht auf Kompetenzfacetten von Financial Literacy.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2014 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Schwäbisch Gmünd, Germany.
Leumann, S., Aprea, C. and Wuttke, E. (2013). Conceptions of financial literacy in Swiss VET curricula.
3rd Congress on Research in Vocational Education and Training, SFIVET, Swiss Federal Institute for Vocational Education and Training, Bern/Zollikofen, Switzerland.
Nguyen, A. T., Cattaneo, A. A. P. and Aprea, C. (2013). Paths for supporting VET teaching through hypervideos.
3rd Congress on Research in Vocational Education and Training, SFIVET, Swiss Federal Institute for Vocational Education and Training, Bern/Zollikofen, Switzerland.
In order to improve performance and enhance the user experience for the visitors to our website, we use cookies and store anonymous usage data. For more information please read our privacy policy.