Skip to main navigation
Skip to page content
Skip to footer
University
University
Information for ...
Information for ...
Prospective Students
First-Year Students
Students
Teachers
Researchers
Employees
Alumni
Journalists
Search
×
Accessibility
DE
/
EN
Chair
Team
Prof. Dr. Carmela Aprea
Belinda Rothermel
Ronja Baginski
Clara Vonhof
Merve Suna
Nina Sarochan
Assistants
External Doctoral Students
Max Lohner
Martin Seyfer
Jasmin Engelhardt
Sarah Würges
Teaching
Research
Research Focus
Research Projects
Selected Publications
MIFE
AARL-BS
Menu
×
Business School
Area Economic and Business Education
Aprea
Team
Nina Sarochan
Nina Sarochan, M.Sc.
Academic Staff Member
University of Mannheim
Business School
L 4, 1 – Room 105
68161 Mannheim
Phone:
+49 621 181-2625
E-mail:
nina.sarochan
mail-
uni-mannheim.de
ORCID iD:
0009-0007-8664-3363
Consultation hour(s):
on appointment with the office
Credit: Silvia Barnert
Publikationen
Research Papers
Conference Presentations
Aprea, C., Böhm, M., Rausch, A. and Sarochan, N. M. (2024).
Arbeitszeit von Lehrkräften an beruflichen Schulen aufgeschlüsselt: Zweite Expertise zu ausgewählten Ergebnissen des Projekts „Arbeitszeit, Arbeitbelastung und Resilienz von Lehrkräften an beruflichen Schulen in Baden-Württemberg (AARL-BS)”
. Mannheim.
Aprea, C., Böhm, M., Rausch, A. and Sarochan, N. M. (2023).
Arbeitszeit von Lehrkräften an beruflichen Schulen im Fokus : erste Expertise zu ausgewählten Ergebnissen des Projekts „Arbeitszeit, Arbeitsbelastung und Resilienz von Lehrkräften an beruflichen Schulen in Baden-Württemberg (AARL-BS)“
. Mannheim.
Sarochan, N. (2024).
Entwicklung und Validierung eines Fragebogens zur Erfassung der wahrgenommenen Herausforderungen von Lehrkräften an beruflichen Schulen
.
Business Education Research Activities (BERA)
, Frankfurt a. M., Germany.
Sarochan, N. M., Böhm, M., Rausch, A. and Aprea, C. (2024).
Arbeitszeit und gruppenspezifische Unterschiede bei Lehrkräften an beruflichen Schulen / Arbeitszeit und Risikogruppen bei Lehrkräften an beruflichen Schulen
.
Jahrestagung 2024 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
, Dresden, Germany.
Sarochan, N. M., Lohner, M. and Aprea, C. (2024).
Challenges of teachers in vocational schools: Effects on well-being, job satisfaction and burnout
.
JURE 2024 conference
, Sevilla, Spain.
Sarochan, N. M., Lohner, M. and Aprea, C. (2024).
Challenges of teachers in vocational schools: Effects on well-being, job satisfaction and burnout
.
EARLI SIG 11 – Teaching and Teacher Education Conference 2024
, Oxford, UK.
Aprea, C. and Sarochan, N. M. (2023).
Der Einfluss der Arbeitszeit im Lehrberuf: Eine systematische Literaturübersicht
.
Jahrestagung 2023 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
, Flensburg, Germany.
Sarochan, N. M., Lohner, M. and Aprea, C. (2023).
Herausforderungen von Lehrkräften an beruflichen Schulen: Ausprägungen sowie Auswirkungen auf Burnoutgefährdung, Wohlbefinden und Berufszufriedenheit
.
Jahrestagung 2023 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
, Flensburg, Germany.
In order to improve performance and enhance the user experience for the visitors to our website, we use cookies and store anonymous usage data. For more information please read our
privacy policy
.
Allow
Reject
Tracking cookies are currently allowed.
Do not allow tracking cookies
Tracking cookies are currently not allowed.
Allow tracking cookies