Berti, A. E., Ajello, A. M., Aprea, C., Castelli, I., Lombardi, E., Marchetti, A., Massaro, D., Sappa, V. & Valle, A. (2017). Adolescents' and young adults' naïve understandings of the economic crisis.
Europe's Journal of Psychology : EJOP, 13(1), 143–161.
https://doi.org/10.5964/ejop.v13i1.1187
Aprea, C. (2018). Finanzielle Bildung in der Schule – was funktioniert?FinKom 2018, 7. FinKom-Info-Börse des Präventionsnetzwerks Finanzkompetenz der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Berlin, Germany.
Aprea, C. (2017). Educazione finanziaria: Ramo secco o giardino in fiore?“L’educazione finanziaria in Italia: oggi e domani. Il primo censimento nazionale delle iniziative promosse sul territorio” / Banca d'Italia, Roma, Italy.
Aprea, C. (2017). Hypervideos in der Schule.
Markt der Möglichkeiten / Studienseminar für das Lehramt an beruflichen Schulen, Erfurt, Germany.
Aprea, C. (2017). The impact of social education initiatives.
1st FLiP Financial Education Summit on the occasion of the 5th International Federation of Finance Museums (IFFM) Annual Meeting, Wien, Austria.
Aprea, C., Sappa, V. & Boldrini, E. (2017). Resilient teachers in VET: a Swiss study.
17th Bienniel EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Tampere, Finland.
Aprea, C. (2019).
Finanzielle Bildung gegen Armut – ein zielführender Weg?
In
C. Mattes (eds.),
Armutsbekämpfung durch Schuldenprävention : empirische Befunde, methodische Zugänge und Perspektiven
(S. 39–52).
Wiesbaden: Springer VS.
https://doi.org/10.1007/978-3-658-23934-3_3
Aprea, C. (2018).
Berufliche Lehr-Lern-Forschung.
In
F. Rauner (eds.),
Handbuch Berufsbildungsforschung
(3., S. 494–502).
Bielefeld: wbv Media.
Aprea, C. (2018).
Instruktionsdesign und Unterrichtsplanung.
In
H. M. Niegemann (eds.),
Lernen mit Bildungstechnologien : praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien
(S. 1–19).
Berlin ; Heidelberg: Springer.
https://doi.org/10.1007/978-3-662-54373-3_10-1
In order to improve performance and enhance the user experience for the visitors to our website, we use cookies and store anonymous usage data. For more information please read our privacy policy.