(Habilitation 2008)
Cumulative Habilitation Thesis:
Identification und Identiy Science in Spendenbeziehungen
(Habilitation 2013)
Cumulative Habilitation Thesis:
Corporate Public and Nonprofit Accountability – Empirical and Theoretical Examinations of an Evolving Concept
(Habilitation 2016)
Cumulative Habilitation Thesis:
Current challenges in public management research: an analysis of salient topics of human resource and organization management in public organizations and cross-sector collaborations.
(Doctorate 2012)
Dissertation:
Structure-, Process- and Outcome-Related Challenges in Hospital Management
(Doctorate 2019)
Professor for Business Administration at the Hochschule des Bundes für öffentliche Verwaltung
Fachbereich Bundeswehrverwaltung
(Doctorate 2012)
Dissertation:
Stakeholder Management in Nonprofit Organizations by Societal Orientation and Brand Management
(Doctorate 2013)
Dissertation:
Erfolg und Misserfolg von Nonprofit-Organisationen: Zur Bedeutung und Auswirkung strategischer Managemententscheidungen
(Doctorate 2017)
Professor for Social Management and Organizational Sociology at the Hochschule Mannheim
(Doctorate 2023)
Assistant Professor, Institute of Public Administration, University Leiden (Netherlands)
(Doctorate 2011)
Dissertation:
Konflikte Zwischen Vorstand und Geschäftsführer in Nonprofit-Organisationen: Eine Analyse der Spannungsfelder und deren Ursachen
(Doctorate 2012)
Dissertation:
Optimale Ausgestaltung von Mitgliedsbeiträgen: Umsetzung, Akzeptanz und Auswirkungen am Beispiel von Berufsverbänden
(Doctorate 2006)
Dissertation:
Erfolg von Wirtschaftsverbänden: Am Beispiel der Schweiz
(Doctorate 2007)
Dissertation:
Bewertungsmethoden und Erfolgsfaktoren von Public Relations (PR) in Unternehmen und deren Einfluss auf den Unternehmenserfolg
(Doctorate 2023)
Dissertation:
Navigating Paradoxes and Seeking Legitimacy: An Inside and Outside Perspective on Business-to-Nonprofit Partnerships
(Doctorate 2004)
Dissertation:
Co-Branding als Strategieoption der Markenpolitik: Kaufverhalten bei Co-Brand-Produkten und negative Rückwirkungseffekte auf die Muttermarken
(Doctorate 2010)
Dissertation:
Abwanderungsverhalten von Spendern: Eine Analyse des Abwanderungsprozesses und der Rückgewinnungsmöglichkeit
(Doctorate 2009)
Dissertation:
Zur Wirksamkeit von Testimonial Endorsed Cause-Related Marketing: Fundraising-Instrument für Nonprofit-Organisationen
(Doctorate 2023)
Dissertation:
Management Meets Philanthropy: Theoretical and Empirical Insights on the Blurring of Corporations’ Business and Societal Activities
(Doctorate 2015)
Dissertation:
“Wertbasiertes Mitgliedermanagement in Sportvereinen – Zur Bedeutung und Konzeptualisierung von Mitgliederbewertung”
(Doctorate 2006)
Dissertation:
Effektivität von Ausgestaltungsformenen des Product Placement
Tracking cookies are currently allowed.
Tracking cookies are currently not allowed.