Skip to main navigation
Skip to page content
Skip to footer
University
University
Information for ...
Information for ...
Prospective Students
First-Year Students
Students
Researchers and Teachers
Employees
Alumni
Journalists
Search
×
Accessibility
DE
/
EN
Chair
Teaching
Research
Team
Prof. Dr. Jürgen Seifried
Alexander Brodsky
Sophia Gentner
Teresa Giek
Christian Mayer
Menu
×
Business School
Area Economic and Business Education
Seifried
Team
Alexander Brodsky
Dr. Alexander Brodsky
Research Assistant
University of Mannheim
L 4, 1 – Room 306
68161 Mannheim
Phone:
+49 621 181-1169
E-mail:
alexander.brodsky
mail-
uni-mannheim.de
Credit: Katrin Glückler
Publications
Articles
Conference Publications
Conference Presentations
Books
Book Chapters
Brodsky, A., Rausch, A. and Seifried, J. (2024).
Informal learning in business internships in higher education – findings from a diary study
.
Vocations and Learning
, 1–26.
Findeisen, S., Brodsky, A., Michaelis, C., Schimmelpenningh, B. and Seifried, J. (2024).
Dropout intention: a valid predictor of actual dropout?
Empirical Research in Vocational Education and Training
, 16, 1–26.
Brodsky, A., Busse, R., Seeber, S. and Seifried, J. (2023).
Die Rolle des Lernorts Betrieb für die Entwicklung der politischen Kompetenz von Auszubildenden – Ein Scoping Review
.
Berufs- und Wirtschaftspädagogik Online : bwp@-Profil
, September 2023, 1–27.
Brodsky, A., Seifried, J. and Sailmann, G. (2019).
Welche Potenziale bergen praktische Phasen im dualen Studium? Empirische Befunde einer Lerntagebuchstudie
.
Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik : ZBW
, 115, 130–153.
Brodsky, A., Seifried, J. and Sailmann, G. (2019).
Internships in dual higher education – learning and working tasks at the workplace
. In , EARLI 2019 : book of abstracts (S. 372).
, RWTH: Aachen.
Brodsky, A., Birkle, S., Rausch, A. and Seifried, J. (2022).
Arbeitstätigkeiten und Lernpotenziale im Rahmen kaufmännischer Praktika – Befunde einer Tagebuchstudie mit Studierenden der Wirtschaftspädagogik
.
Jahrestagung 2022 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
, Freiburg, Germany.
Brodsky, A. and Seifried, J. (2022).
Effects of practical experience embedded in work-integrated learning – State of research
.
EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference 2022
, Paderborn, Germany.
Brodsky, A. and Seifried, J. (2022).
Workplace learning in dual higher education: Perception of learning and work tasks and predictors of competence development
.
2022 American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting
, San Diego, CA, Hybrid.
Brodsky, A., Seifried, J. and Sailmann, G. (2021).
Lernen am Arbeitsplatz im dualen Studium – Einflussfaktoren auf die Kompetenzentwicklung dual Studierender
.
Sektionstagung Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2021 : Jahrestagung
, Online.
Brodsky, A. and Seifried, J. (2020).
Professional development through workplace experiences in dual higher education
.
EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference 2020 (conference canceled)
, Barcelona, Spain, Canceled.
Brodsky, A., Seifried, J. and Sailmann, G. (2019).
Praxisphasen in dualen Studiengängen – Lernförderliche Tätigkeiten und deren Potenziale aus Sicht von dual Studierenden
.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2019 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft
, Graz, Österreich.
Seifried, J., Sailmann, G. and Brodsky, A. (eds.) (2021).
Praxispotenziale im dualen Studium : Lernen am Arbeitsplatz als Element akademischer Qualifizierung
. Bielefeld: wbv Media.
Brodsky, A., Seifried, J. and Sailmann, G. (2021).
Wege zu einer akademischen Beruflichkeit – Lernen am Arbeitslatz in zwei dualen Studiengängen
. In
Praxispotenziale im dualen Studium : Lernen am Arbeitsplatz als Element akademischer Qualifizierung
(S. 65–145). Bielefeld: wbv Media.
Seifried, J., Brodsky, A. and Sailmann, G. (2021).
Learning through workplace experiences in dual higher education
. In
Vom Individuum her denken : Berufs- und Bildungsberatung in Wissenschaft und Praxis
(S. 435–449). Bielefeld: wbv Media.
In order to improve performance and enhance the user experience for the visitors to our website, we use cookies and store anonymous usage data. For more information please read our
privacy policy
.
Allow
Reject
Tracking cookies are currently allowed.
Do not allow tracking cookies
Tracking cookies are currently not allowed.
Allow tracking cookies