Short Bio
After her training as a bank clerk, Teresa Giek completed her bachelor's and master's degrees in Economic and Business Education with a minor in Political Science at the University of Mannheim. She joined the Chair of Professional Teaching and Learning in October 2021. Her research interests lie in the area of career orientation and dealing with heterogeneity in vocational schools.
Publications & Presentations
- Giek, T. and Seifried, J. (2023). Schulische Berufsorientierung : Erwartungen und Wünsche von Schüler:innen an Veranstaltungen der Bundesagentur für Arbeit. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik : ZBW, 119, 111–135.
- Giek, T. (2024). Learning with video vignettes. A look at professional vision regarding supporting diagnostics.. 11th PDRnet Research Symposium, Turku, Finland.
- Giek, T., Eichentopf, P., Seifried, J. and Burda-Zoyke, A. (2024). Diagnostische Kompetenzen für inklusiven Unterricht: Evaluation videobasierter Materialien für die universitäre Lehrkräftebildung. Jahrestagung 2024 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE), Dresden, Germany.
- Giek, T., Eichentopf, P., Seifried, J. and Burda-Zoyke, A. (2024). Evaluation of video vignettes for supporting diagnostics in inclusive vocational schools. EARLI SIG 11: Teaching and Teacher Education Conference 2024, Oxford, United Kingdom.
- Giek, T., Seifried, J. and Sailmann, G. (2024). Qualifikation von angehenden Berufsberatenden für schulische Berufsorientierungsveranstaltungen anhand von Videovignetten. Wohin soll es gehen? Berufs- und Studienorientierung junger Menschen und die Bedeutung von Beratungs- und Unterstützungsangeboten, Bonn, Germany.
- Eichentopf, P., Giek, T., Burda-Zoyke, A. and Seifried, J. (2023). Entwicklung von videovignettenbasierten Materialien zur förderbezogenen Diagnostik an inklusiven beruflichen Schulen. Erste Ergebnisse aus dem Projekt DIA-LIBS. Jahrestagung 2023 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE), Flensburg, Germany.
- Burda-Zoyke, A., Seifried, J., Giek, T. and Eichentopf, P. (2022). Förderbezogene Diagnostik von Lehrkräften an inklusiven beruflichen Schulen. Ergebnisse einer qualitativen Expert*innenbefragung. Jahrestagung 2022 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE), Freiburg, Germany.
- Burda-Zoyke, A., Seifried, J., Giek, T. and Eichentopf, P. (2022). Supporting diagnostic tasks and competencies of teachers in vocational schools – An interview study. EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference 2022, Paderborn, Germany.
- Burda-Zoyke, A., Seifried, J., Giek, T. and Eichentopf, P. (2022). Supporting diagnostic tasks and competencies of teachers in vocational schools – an interview study. EARLI SIG 11 Teaching and Teacher Education Conference 2022, Oldenburg, Germany.
- Giek, T. (2022). Career orientation programs – Expectations and requests of students. EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference 2022, Paderborn, Germany.
- Giek, T. (2022). Didaktische Fragestellungen in der Berufsorientierung. Eine Analyse von schulischen Veranstaltungen der Bundesagentur für Arbeit. Jahrestagung 2022 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE), Freiburg, Germany.