Publications
- Lohner, M. & Aprea, C. (2023). Journaling your challenges: mechanisms of resilience journals to support German first‑semester business students during their transition to university. Discover Psychology, 3(Article 44), 44. https://doi.org/10.1007/s44202-023-00106-1
- Aprea, C., Bucher-Koenen, T., Cziriak, M., Gilan, D., Hahad, O. & Lohner, M. (2022). Finanzielle Vulnerabilität in der Coronakrise : Potenzielle Auslöser, Risikofaktoren, finanzielles Anpassungsverhalten und Inanspruchnahme sozialpolitischer Unterstützung. Impuls, 2022(6), 1–4.
- Aprea, C. & Lohner, M. (2022). Resilienzförderung am Arbeitsplatz: Was bringen Trainingsprogramme? Personal Quarterly, 74(2), 62–65.
- Lohner, M. & Aprea, C. (2021). The resilience journal: Exploring the potential of journal interventions to promote resilience in university students. Frontiers in Psychology, 12(Article 702683), 1–12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.702683
- Scheuch, I., Peters, N., Lohner, M., Muss, C., Aprea, C. & Fürstenau, B. (2021). Resilience training programs in organizational contexts: A scoping review. Frontiers in Psychology, 12(Article 733036), 1–12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.733036
- Sarochan, N. M., Lohner, M. & Aprea, C. (2024). Challenges of teachers in vocational schools: Effects on well-being, job satisfaction and burnout. JURE 2024 conference, Sevilla, Spain.
- Sarochan, N. M., Lohner, M. & Aprea, C. (2024). Challenges of teachers in vocational schools: Effects on well-being, job satisfaction and burnout. EARLI SIG 11 – Teaching and Teacher Education Conference 2024, Oxford, UK.
- Sarochan, N. M., Lohner, M. & Aprea, C. (2023). Herausforderungen von Lehrkräften an beruflichen Schulen: Ausprägungen sowie Auswirkungen auf Burnoutgefährdung, Wohlbefinden und Berufszufriedenheit. Jahrestagung 2023 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE), Flensburg, Germany.
- Lohner, M. & Aprea, C. (2022). Exploring mechanisms in online writing interventions to support first-semester students. JURE 2022, Porto, Portugal, Hybrid.
- Lohner, M. (2021). Zwischen Freiheit und Leistungsdruck: Warum Studierende Resilienz brauchen?!. Resilienz-Forum des Leibniz-Institut für Resilienzforschung (LIR), Mainz, Germany, Online.
- Lohner, M. & Aprea, C. (2021). Förderung der Resilienz von Studierenden durch eine Tagebuchintervention. Jahrestagung Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften (DGfE), online.
- Lohner, M. & Aprea, C. (2021). The Resilience Journal: Fostering resilience at the university through a diary intervention. EARLI (19. : 2021), Online.
- Lohner, M. & Aprea, C. (2020). Resilienz bei Studierenden der Wirtschaftspädagogik : Qualitative und quantitative Befunde zur Bewältigung von Herausforderungen im Studium. Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2020 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE), Osnabrück, Germany, Online.
- Aprea, C., Bucher-Koenen, T., Cziriak, M., Gilan, D. & Lohner, M. (2023). Multiple Facetten der Resilienz von vulnerablen Verbraucherinnen und Verbrauchern im Umgang mit finanziellen Schocks: Erkenntnisse aus der Corona- Pandemie. In A. Achtziger & P. Kenning (eds.), Verbraucherresilienz : Risikofaktoren, Vulnerabilitäten und Interventionen (S. 69–84). Baden-Baden: Nomos. https://doi.org/10.5771/9783748915348-69