Skip to main navigation
Skip to page content
Skip to footer
University
University
Information for ...
Information for ...
Prospective Students
First-Year Students
Students
Researchers and Teachers
Employees
Alumni
Journalists
Search
×
Accessibility
DE
/
EN
Chair
Team
Prof. Dr. Carmela Aprea
Belinda Rothermel
Ronja Baginski
Clara Vonhof
Manuel Vogler
Merve Suna
Nina Sarochan
Pia Zeitz
Assistants
External Doctoral Students
Max Lohner
Julia Schultheis
Martin Seyfer
Jasmin Engelhardt
Teaching
Research
Research Focus
Research Projects
Selected Publications
MIFE
AARL-BS
Menu
×
Business School
Area Economic and Business Education
Aprea
Team
External Doctoral Students
Max Lohner
Max Lohner, M.Sc.
External Doctoral Student
E-mail:
max.lohner
mail-
uni-mannheim.de
ORCID iD:
0000-0003-1571-122X
Credit: Katrin Glückler
Publications
Articles
Conference Presentations
Aprea, C., Bucher-Koenen, T., Cziriak, M., Gilan, D., Hahad, O. & Lohner, M. (2022).
Finanzielle Vulnerabilität in der Coronakrise : Potenzielle Auslöser, Risikofaktoren, finanzielles Anpassungsverhalten und Inanspruchnahme sozialpolitischer Unterstützung
.
Impuls, 2022
(6), 1–4.
Aprea, C. & Lohner, M. (2022).
Resilienzförderung am Arbeitsplatz: Was bringen Trainingsprogramme?
Personal Quarterly, 74
(2), 62–65.
Lohner, M. & Aprea, C. (2021).
The resilience journal: Exploring the potential of journal interventions to promote resilience in university students
.
Frontiers in Psychology, 12
(Article 702683), 1–12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.702683
Scheuch, I., Peters, N., Lohner, M., Muss, C., Aprea, C. & Fürstenau, B. (2021).
Resilience training programs in organizational contexts: A scoping review
.
Frontiers in Psychology, 12
(Article 733036), 1–12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.733036
Aprea, C. & Lohner, M. (2019).
Belastungen im Lehrberuf: Ein Blick in aktuelle Forschungsbefunde
.
BLV-Magazin, 2019
(1), 10–13.
Aprea, C., Lohner, M. & Sarochan, N. M. (2023).
Herausforderungen von Lehrkräften an beruflichen Schulen: Ausprägungen sowie Auswirkungen auf Burnoutgefährdung, Wohlbefinden und Berufszufriedenheit
.
Jahrestagung 2023 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
, Flensburg, Germany.
Lohner, M. & Aprea, C. (2022).
Exploring mechanisms in online writing interventions to support first-semester students
.
JURE 2022
, Porto, Portugal, Hybrid.
Lohner, M. (2021).
Zwischen Freiheit und Leistungsdruck: Warum Studierende Resilienz brauchen?!
.
Resilienz-Forum des Leibniz-Institut für Resilienzforschung (LIR)
, Mainz, Germany, Online.
Lohner, M. & Aprea, C. (2021).
Förderung der Resilienz von Studierenden durch eine Tagebuchintervention
.
Jahrestagung Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften (DGfE)
, online.
Lohner, M. & Aprea, C. (2021).
The Resilience Journal: Fostering resilience at the university through a diary intervention
.
EARLI (19. : 2021)
, Online.
Lohner, M. & Aprea, C. (2020).
Resilienz bei Studierenden der Wirtschaftspädagogik : Qualitative und quantitative Befunde zur Bewältigung von Herausforderungen im Studium
.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2020 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
, Osnabrück, Germany, Online.
Lohner, M. & Aprea, C. (2019).
Resilienz bei Studierenden der Wirtschaftspädagogik : Interviewstudie zu Herausforderungen im Studium und deren Bewältigung
.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik 2019 der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
, Graz, Austria.
In order to improve performance and enhance the user experience for the visitors to our website, we use cookies and store anonymous usage data. For more information please read our
privacy policy
.
Allow
Reject
Tracking cookies are currently allowed.
Do not allow tracking cookies
Tracking cookies are currently not allowed.
Allow tracking cookies