DE / EN

Foto: Norbert Bach

Forschung

Die Area Marketing & Sales bietet ein breit gefächertes Spektrum an Forschungs­interessen: 

Confident young Hispanic baseball players sitting in dugout
Relaxed young Hispanic baseball team sitting side by side in dugout and waiting for their time on the field.
RESEARCH INSIGHT | How a Deep Sales „Bench“ Can Help You

Artikel: “Managing Laggards: The Importance of a Deep Sales Bench,” Journal of Marketing Research, 56 (August), 652–65; Authoren: Florian Kraus together with Jeffrey P. Boichuk, Raghu Bommaraju, Michael Ahearne, and Thomas J. Steenburgh

Foto: Xenia Münsterkötter
From Data to Marketing Insights - Big Data Analytics in Marketing

„From Data to Insights“ ist ein Forschungs­schwerpunkt des Lehr­stuhls für Quantitatives Marketing und Konsumentenverhalten an der Universität Mannheim.

Foto: Anna Logue
Direktvertrieb und Multikanal-Strategien

Der Direktvertrieb und Multikanal-Strategien ist ein Forschungs­schwerpunkt des Lehr­stuhls für Sales & Services Marketing an der Universität Mannheim.