DE / EN

Aktuelles

Best Paper Award auf der SAP Academic Community Conference 2022
Der Beitrag „Lehren und Lernen mit ERP-Systemen – Befunde der Evaluation einer Lehr­veranstaltung zur Förderung der Technologie­kompetenz von Studierenden der Wirtschafts­pädagogik“ von Christian Mayer und Jürgen Seifried wurde mit dem Best Paper Award der SAP ACC 2022 ausgezeichnet.
Investigating students’ use of self-assessments in higher education using learning analytics
New open access article published presenting an exploratory case study using learning analytics methods for investigating students’ engagement with self-assessments and how this relates to performance in the final exam and self-reported self-testing strategies.
A Categorization of Workplace Learning Goals for Multi-Stakeholder Recommender Systems: A Systematic Review
New open access article published focussing on workplace learning goals and recommender systems.
Ab sofort Tutor/in gesucht (Prof. Dr. Andreas Rausch)
Wir suchen ab sofort eine geprüfte oder ungeprüfte wissenschaft­liche Hilfskraft (m/w/d) zur Durchführung eines Tutorium in Empirischer Instruktions­forschung. Die Stelle ist auf 3 Monate befristet mit 20 Stunden pro Monat.
Data mining and analytics in the context of workplace learning
New chapter published providing an overview on data mining and analytics in the context of workplace learning, while critically reflecting the related benefits and affordances for organisations and its stakeholders.