DE / EN

Aktuelles

Information Processing Re-visited: Reciprocal Perspectives on Artificial Intelligence and Human-Centered Systems
A new open access article has been published, delineating how artificial intelligence enriches human information processing through reciprocal interactions that shape both human‑centred learning systems and AI systems, while critically underscoring the imperative of addressing privacy, ethical, and ...
Technology-enhanced personalized learning environments based on prior knowledge in continuing education: An experimental study
A new open access article has been published that explores how technology-enhanced personalized learning environments based on prior knowledge affect learning outcomes in continuing education, revealing nuanced effects on knowledge increase and learner satisfaction influenced by goal orientations ...
Designing a MOOC
A new publication with a focus on design perspectives on Massive Open Online Courses has been published.
Die „KI-getriebene“ Berufsbildung
Es wurde ein neuer Open-Access-Artikel veröffentlicht, der Bildungs­organisationen auffordert, die Herausforderungen durch künstliche Intelligenz in der Berufsbildung kritisch zu reflektieren und Wege aufzuzeigen, wie disruptive Entwicklungen genutzt werden können, um Lern- und Lehr­prozesse zu ...
Interview: “Künstliche Intelligenz in der Bildung: Wir müssen lernen, mit der Dynamik des Wandels umzugehen”
Professor Ifenthaler im Gespräch über Veränderungen des Arbeits­marktes durch Künstliche Intelligenz (AMS info 738).