IMU Research for Practice Award
gesponsert von der Roche Diagnostics Deutschland GmbH

Wir freuen uns sehr über den diesjährigen Sponsor des IMU Research for Practice Awards 2025, Roche Diagnostics Deutschland GmbH. Geschäftsführerin Daniela Kahlert überreicht den Preis im Rahmen der Frühjahrstagung am 20. März 2025.

Nicola Weber, M.Sc.
Ansprechpartner IMU Research for Practice Award
Bei Fragen wenden Sie sich bitte an Nicola Weber.
Preisträger

Dr. Martin Reisenbichler
Machine Learning Based Content Marketing Optimization
Preisträger 2024 / Sponsor: Dr. Jan Becker, Porsche eBike Performance GmbH

Dr. Martin Krämer
Supporting Strategic Shifts in the Sales Force with Innovative Incentives – Field Experimental Approaches
Preisträger 2023 / Sponsor: Jens Hasselbächer, R+V Versicherung AG

Dr. Melanie Clegg
AI, Algorithms and the Consumer: Consequences of Transparency About Algorithmic Technologies
Preisträgerin 2022 / Sponsor: Matthias Ginthum, BSH Hausgeräte GmbH

Prof. Dr. Roland Kassemeier
Disentangling the complexity of customer needs: Toward a better understanding of how salespeople and companies can effectively and efficiently meet customer needs
Preisträger 2021 / Sponsor: Hartmut Jenner, Alfred Kärcher SE & Co. KG

Dr. Jonas Schmidt
Accurately measuring willingness to pay: Analyses of the hypothetical bias
Preisträger 2020 / Sponsor: Ralf Klöpfer, MVV Energie AG

Prof. Dr. Kristopher Keller
Private Labels: The Brands of the Future
Preisträger 2019 / Sponsor: Dr. Werner Hitschler, Pfalzwerke AG

Dr. Markus Bergmeier
Vertrieb in differenzierten Mehrkanalsystemen: Gestaltung, Koordination, Gewinnmaximierung
Preisträger 2018 / Sponsor: Thilo Brodtmann, Hauptgeschäftsführer VDMA

Prof. Dr. Alexander Edeling
Essays on Strategic Marketing Behavior and Its Financial Performance Implications
Preisträger 2017 / Sponsor: Viviane Papa, Evonik Industries AG

Dr. Tim M. Böttger
Inspiration in Marketing: Foundations, Process, and Application
Preisträger 2016 / Sponsor: Udo Brandt, Saint-Gobain Building Distribution Deutschland GmbH

Prof. Dr. Selma Kadic-Maglajlic
The Role of Moral Judgment and Emotional Intelligence in Salesperson Behavior and Performance
Preisträger 2015 / Sponsor: Nicole Nitschke, Coty Deutschland GmbH

Prof. Dr. Sascha Alavi
Pricing and Leadership Phenomena in Sales Management: A Theoretical and Empirical Investigation of Internal and External Price Enforcement
Preisträger 2014 / Sponsor: Harald Klaiber, Carl Zeiss AG

Prof. Dr. Nicolas Zacharias
An Integrative Approach to Innovation Management: Patterns of Companies' Innovation Orientation and Customer Responses to Product Program Innovativeness
Preisträger 2013 / Sponsor: Ralf W. Dieter, Dürr AG