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Fabian Lange, M.Sc.

Fabian Lange, M.Sc.

Externer Doktorand, Lehr­stuhl für Service Operations Management
Universität Mannheim
Fakultät für Betriebs­wirtschafts­lehre
Mannheim
Sprechstunde:
nach Vereinbarung
  • Lehr­verantwortlichkeiten

    • Bachelor Thesis, Seminar Thesis, und Master Thesis
  • Forschung

    • Revenue Management: Dynamic Prices, Inventory, Strategic Customer Behavior
    • Methods: Reinforcement Learning, Markov-Decision Processes, Stochastic Programming
  • Veröffentlichungen

    • Lange, F., Schlosser, R. (2025). Dynamic pricing with waiting and price-anti­cipating customers. Operations Research Perspectives,14, 1–20.
    • Lange, F., Dreessen, L., and Schlosser, R. (2025). Reinforcement learning versus data-driven dynamic programming: a comparison for finite horizon dynamic pricing markets. Journal of Revenue and Pricing Management, 1–17.
  • Konferenzvorträge

    • Schlosser, R., Lange, F. (2024). Reinforcement Learning for Dynamic Pricing Strategies in Competitive Markets with Strategic Customers. International Conference on Operations Research 2024, München, Deutschland.
  • Berufserfahrung

    2024-heute Senior AI Engineer, BASF Digital Solutions, Ludwigshafen, Deutschland
    2018–2021 Dualer Student, BASF Digital Solutions, Ludwigshafen, Deutschland
  • Ausbildung

    2024-heute Doktorand, Universität Mannheim, Deutschland
    2021–2024 M.Sc. Data Engineering, Hasso-Plattner-Institut, Potsdam, Deutschland
    2018–2021 B.Sc. Internationale Wirtschafts­informatik, Hochschule für Wirtschaft und Gesellschaft Ludwigshafen, Deutschland