CfP: International Perspectives on Educational Data Literacy
Please submit the chapter proposal no later than 31 May 2024 as a single PDF document, including all required information via e-mail (clara.schumacher@uni-potsdam.de). 
Studia paedagogica: Learning Analytics to Study and Support Self-regulated Learning
New special issue published in Studia Paedagogica with a focus on Self-regulated Learning and Learning Analytics.
CELDA 2024
The CELDA Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age) conference will take place in Zagreb, Croatia from 25 – 28 October 2024.
Smart Learning Environments in the Post Pandemic Era
New edited volume published focussing on cutting edge research from CELDA 2022 conference.
First-year students AI-competence as a predictor for intended and de facto use of AI-tools for supporting learning processes in higher education
New open access article published focussing on AI competence of higher education students.
New book series: Avances in Artificial Intelligence in Education
This book series focuses on using artificial intelligence (AI) in educational contexts, providing the venue to showcase the latest developments in this rapidly moving field.
Artificial intelligence in entrepreneur­ship education: A scoping review
Open access article published presenting a scoping review on AI in entrepreneur­ship education.
Neuer Beitrag zur digitalen Unter­richtspraxis an kaufmännischen Schulen
Im neuesten Beitrag zum Thema Bildung und Technologie beleuchten wir die Herausforderungen und Anpassungen im Bildungs­wesen während der Corona-Pandemie. (Berufliche) Schulen standen vor der Aufgabe, den Unter­richt fast über Nacht auf Fernlehre umzustellen.
Eine Frau macht sich in einem Buch Notizen.
Themen­bereiche Bachelor­arbeiten im FSS2024
Die Themen­bereiche und Beispiele von Titeln vergangener Bachlorarbeiten können aus der u.g. Tabelle entnommen werden.
Adaptive Lernumgebungen für die Weiterbildung – Möglichkeiten, Chancen und Herausforderungen
Neuer open access Beitrag mit Fokus auf Chancen und Herausforderungen von adaptive Lernumgebungen.