Forschungsschwerpunkte
- Mensch-Maschine-Interaktion
- Onlineverhalten
- User Experience
- Gender
Kurzprofil
Seit 2021 |
Wissenschaftliche Mitarbeiterin Doktorandin Information Systems |
---|---|
2018 – 2021 |
Praktikantin und Werkstudentin Daimler AG Stuttgart, DE Digitalisation of Retail, Customer Data Analystics & Management, Customer Journey Management |
2018 – 2021 | Doppelmaster M.S.c in Management (MMM) Universität Mannheim, DE und M.Sc. in Management (Grande Ecole) ESSEC Business School Paris, FR |
2013 – 2017 | B.Sc. in Europastudien mit wirtschaftswissenschaftlicher Ausrichtung Technische Universität Chemnitz, DE |
Publikationen
- Holtzwart, R., Seeger, A.-M. und Heinzl, A. (2022). Beauty is in the eye of the controller: Designing avatars for the ideal or actual self. In , ICIS 2022 proceedings : digitization for the next generation, December 9–14, Copenhagen, Denmark, Article 10 (S. 1–9). , AISeL: Atlanta, GA.