
Ann-Kathrin Polenz, M.Sc.
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
    Universität Mannheim
L5, 2 – Raum 006
68161 Mannheim
L5, 2 – Raum 006
68161 Mannheim
Sprechstunde:
nach Vereinbarung
nach Vereinbarung
Bildungsweg
| 
							
					
			
	
        seit 08/ | 
					
			
	
         Universität Mannheim  PhD am Dr. Werner Jackstädt Stiftungslehrstuhl für Sales & Services Marketing Prof. Dr. Florian Kraus  | 
| 
					
			
	
        09/ | Universität Mannheim, M.Sc. Mannheim Master in Management | 
| 
					
			
	
        09/ | 
			
	
         Universität Mannheim, B.A. Kultur und Wirtschaft, Anglistik/ | 
| 
					
			
	
        09/ | Maynooth University, Maynooth, Irland Auslandssemester | 
Berufserfahrung
| 
							
					
			
	
        seit 08/ | Universität Mannheim, Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Dr. Werner Jackstädt Stiftungslehrstuhl für Sales & Services Marketing Prof. Dr. Florian Kraus | 
| 
					
			
	
        04/ | Universität Mannheim, Wissenschaftliche Hilfskraft am Lehrstuhl für Quantitatives Marketing & Konsumentenverhalten | 
| 
					
			
	
        08/ | HUGO BOSS AG Global Corporate Communications Praktikum | 
| 
					
			
	
        01/ | LUB GmbH – Linguistische Unternehmensberatung Praktikum | 
| 
					
			
	
        06/ | Leibniz-Institut für Deutsche Sprache Praktikum | 
| 
					
			
	
        09/ | Universität Mannheim, Studentische Hilfskraft am Lehrstuhl für Anglistische Linguistik (Anglistik I) | 
Skills
| Languages | 
					
			
	
        Deutsch:     Muttersprache Englisch: verhandlungssicher Französisch: Grundkenntnisse Italienisch: Grundkenntnisse  | 
Forschungsinteressen
- Digital Marketing
 - User-Generated Content (UGC), online reviews
 - Digital platforms
 - Consumer judgment and decision making
 
Konferenzbeiträge
- Polenz, A.-K., Bayerl, A., Dover, Y. und Kraus, F. (2025). The Devil's in the details: The tradeoff between detail and abandonment in online review creation. 2025 ISMS Marketing Science Conference, Washington, DC.
 - Polenz, A.-K., Bayerl, A., Dover, Y. und Kraus, F. (2025). The devil’s in the detail: The trade-off between detail and abandonment in online reviews. EMAC 2025, Doctoral Colloquium, European Marketing Academy Conference, Pozuelo, Spain.
 - Polenz, A.-K., Bayerl, A., Sklar, A. und Kraus, F. (2025). Online opinions from minorities – who gets heard online? EMAC 2025, 54th Annual Conference of the European Marketing Academy, Pozuelo de Alarcón, Spain.
 - Polenz, A. (2024). A balancing act: The tradeoff between review detail and rating distortion caused by abandonment of online reviews. WDM 2024, Workshop on Digital Markets, Tilburg, The Netherlands.
 - Polenz, A.-K., Bayerl, A., Dover, Y. und Kraus, F. (2024). A balancing act: The tradeoff between information richness and rating distortion caused by abandonment of online reviews. EMAC 2024, The 53rd Annual Conference of The European Marketing Academy, Bukarest, Romania.
 - Polenz, A.-K., Bayerl, A., Kraus, F. und Sklar, A. (2024). Online opinions from minorities – who gets heard online? 2024 AMA CBSIG Vienna Conference, Wien, Austria.