
Bildungsweg
seit 08/ |
Universität Mannheim PhD am Dr. Werner Jackstädt Stiftungslehrstuhl für Sales & Services Marketing Prof. Dr. Florian Kraus |
09/ | Universität Mannheim, M.Sc. Mannheim Master in Management |
09/ |
Universität Mannheim, B.A. Kultur und Wirtschaft, Anglistik/ |
09/ | Maynooth University, Maynooth, Irland Auslandssemester |
Berufserfahrung
seit 08/ | Universität Mannheim, Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Dr. Werner Jackstädt Stiftungslehrstuhl für Sales & Services Marketing Prof. Dr. Florian Kraus |
04/ | Universität Mannheim, Wissenschaftliche Hilfskraft am Lehrstuhl für Quantitatives Marketing & Konsumentenverhalten |
08/ | HUGO BOSS AG Global Corporate Communications Praktikum |
01/ | LUB GmbH – Linguistische Unternehmensberatung Praktikum |
06/ | Leibniz-Institut für Deutsche Sprache Praktikum |
09/ | Universität Mannheim, Studentische Hilfskraft am Lehrstuhl für Anglistische Linguistik (Anglistik I) |
Skills
Languages |
Deutsch: Muttersprache Englisch: verhandlungssicher Französisch: Grundkenntnisse Italienisch: Grundkenntnisse |
Forschungsinteressen
- User-generated content (UGC), online opinions, and society
- Consumer judgment and decision making
Konferenzbeiträge
- Polenz, A. (2024). A balancing act: The tradeoff between review detail and rating distortion caused by abandonment of online reviews. WDM 2024, Workshop on Digital Markets, Tilburg, The Netherlands.
- Polenz, A.-K., Bayerl, A., Dover, Y. und Kraus, F. (2024). A balancing act: The tradeoff between information richness and rating distortion caused by abandonment of online reviews. EMAC 2024, The 53rd Annual Conference of The European Marketing Academy, Bukarest, Romania.
- Polenz, A.-K., Bayerl, A., Kraus, F. und Sklar, A. (2024). Online opinions from minorities – who gets heard online? 2024 AMA CBSIG Vienna Conference, Wien, Austria.