DE / EN

MKT 740: Research Seminar

Studien­inhalte
The seminar introduces students to academic work and therefore provides the basis for writing a master thesis in the field of marketing. Students individually prepare a written paper covering a current research topic and present their research findings in class.

Angestrebte Lernergebnisse
Students will get acquainted with basic research techniques and will learn how to organize and structure their research. Furthermore, students will be introduced to presentation techniques.

Notwendige Voraussetzungen
Um sich für das Seminar zu bewerben, müssen bereits mindestens zwei Marketing-Kurse auf Master­niveau (MKT 5XX oder MKT 6XX) erfolgreich abgeschlossen worden sein.

Inhaltliche Voraussetzungen

Lehr- und LernformenLehreSelbststudium
Seminar2 SWS15 SWS
ECTS-Leistungs­punkte6
Benotung Ja
Gesamtarbeits­aufwand180h
SpracheDeutsch, Englisch
Prüfungs­form und -umfangWritten paper (70%, scope depends on the assigned topic), presentation (30%)
Zulassungs­beschränktJa
Informationen zur Anmeldungcentral organization by the Area Marketing
details see homepage of the chair
Geprüft durch
Durchführende Lehr­kraft
Prof. Dr. Florian Kraus
Prof. Dr. Florian Kraus
Häufigkeit des AngebotsFrühlings-/Sommersemester & Herbst-/Wintersemester
Dauer des Moduls 1 Semester
VerwendbarkeitM.Sc. MMM, M.Sc. WiPäd
Vorleistungen
Programm­spezifische KompetenzzieleCG 1, CG 4