DE / EN
Prof. Dr. Florian Stahl

Prof. Dr. Florian Stahl

Chair of Quantitative Marketing and Consumer Analytics

florian.stahl@uni-mannheim.de

Chair website

Forschungsschwerpunkte

  • Werbung und Verkaufs­förderung
  • Markenpräsenz und Marken­management
  • Konsumentenverhalten
  • Konsumentenentscheidungs­modelle und Abschätzung der Nachfrage
  • Kunden-Wechselverhalten und Loyalität
  • Digitales Marketing
  • Preis­management und Preis­strategien
  • Soziale Medien
  • Soziale Netzwerke im Marketing

Lebenslauf

2001 Licenciatus oecnomiae publicae (lic. oec. publ.), University of Zurich, Zurich, Switzerland
2001-2005 Research Assistant at the Insitute for Media and Communication Management (Prof. Dr. Andreas Herrmann, Prof. Dr. Beat Schmid), Unversity of St. Gallen, Switzerland
2005 Dr. oec. HSG, University of St. Gallen, Switzerland
2005-2008 Postdoctoral Research Fellow, Columbia Business School, New York, USA
2008-2013 Assistant Professor of Marketing, Department of Business Administration, University of Zurich, Switzerland
Since 2013 Professor of Marketing, Department of Business Administration, University of Mannheim, Germany

Ausgewählte Mitgliedschaften

  • American Marketing Association (AMA)
  • American Economic Association (AEA)
  • European Marketing Academy (EMA)
  • Institute for Operations Research & Management Sciences (INFORMS)
  • Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)

Preise, Auszeichnungen, Ehrungen

  • Winner Robert D. Buzzell MSI Best Paper Award 2012
  • Winner H. Paul Root Award, 2012
  • Finalist Harold H. Maynard Award, 2012
  • IJRM Best Paper Award 2014

Ausgewählte Herausgeber-Aktivitäten

  • Ad hoc reviewer of about 8 international scientific journals

Ausgewählte Publikationen