Lehrstuhl für Wirtschaftspädagogik – Learning, Design & Technology
Prof. Dr. Dr. h. c. Dirk Ifenthaler
Bild: Anna Logue
Unsere Forschergruppe beschäftigt sich mit Lernen und Lehren in Schule, Hochschule und Weiterbildung mit folgenden Schwerpunkten:
Möglichkeiten und Herausforderungen digitaler Medien und Technologien im Bildungskontext
- Technology Integration in Classroom Settings (u.a., Ifenthaler & Schweinbenz, 2013, 2016)
- First-year Students (u.a., Mah & Ifenthaler, 2017, 2018, 2020)
- Automated Semantic Assessment and Feedback (u.a., Ifenthaler 2014)
- Design, Assessment, and Analytics of Serious Games (u.a., Loh, Sheng, & Ifenthaler, 2015; Ge & Ifenthaler, 2017; Ifenthaler & Kim; 2019; Delcker & Ifenthaler, 2020)
- Massive Open Online Courses (e.g., Egloffstein, Koegler, & Ifenthaler, 2019; Egloffstein & Ifenthaler, 2017)
Data Analytics zur Unterstützung von Lern- und Lehrprozessen
- Learning Analytics Frameworks (u.a., Ifenthaler, 2015, 2017; Ifenthaler, Yau, & Mah, 2019; Ifenthaler & Yau, 2020; Yau & Ifenthaler, 2020)
- Learning Analytics Design (u.a., Ifenthaler 2017; Ifenthaler, Gibson, & Dobozy, 2019)
- Learning Analytics Dashboards and Support (u.a., Klasen & Ifenthaler, 2019; Schumacher & Ifenthaler, 2018)
- Ethics and Privacy in Learning Analytics (u.a., Ifenthaler & Schumacher, 2016, 2019)
- Educational Data Literacy (u.a., Gibson & Ifenthaler, 2017)
Change Management in Bildungsorganisationen
- School and Curriclum Development (u.a., Gosper & Ifenthaler, 2014)
- Digitization of Organisations (u.a., Ifenthaler & Egloffstein, 2020)
- Readiness of Organisations for Learning Analytics (u.a., Ifenthaler, 2020)