Bachelorarbeit
Die Bachelorarbeit sollte eine sorgfältig argumentiertes wissenschaftliche Arbeit von ca. 20 – 25 Seiten (max. 40 Seiten inkl. aller Tabellen, Abbildungen und Anhänge) sein. Es sollte ein originelles Argument darstellen, das sorgfältig aus hauptsächlich primären Quellen dokumentiert wird (95% aller verwendeten Referenzen sollten Forschungsarbeiten aus führenden Marketing- und Management-Zeitschriften sein). Die Dissertation muss eine wesentliche Forschungskomponente und einen starken Fokus auf das Hauptthema des Papiers haben.
Weitere Informationen
Mögliche Themenbereiche
- Advertising Budget Allocation
- Branding and Brand Management
- Consumer Behavior
- Consumer Choice Models
- Customer Switching Behavior and Loyalty
- Digital Marketing Strategies
- Pricing and Price Strategies
- Social Media Metrics
- Social Networks in Marketing
Richtlinien
Ausgewählte Bachelorarbeiten
Ausgewählte Bachelorarbeiten von 2014:
- Boxheimer, Jan H. (2014): Measurement and Identification of Usage Behaviour in Contractual Settings: Recent Insights (Download PDF)
- Brand, Marius (2014): Controlled Online Experiments: What They Are and How to Do Them (Download PDF)
- Fischer, Lena (2014): Review of Recent Literature on Sunk-Cost Effects of Prices (Download PDF)
- Schulz, Julia (2014): Visualization of Network Data: An Overview (Download PDF)
- König, Nils (2014): Paid Content on Music Portals: An Overview of Strategies and Business Models Currently in Use (Download PDF)
- Wielens, Johanna (2014): Ego Network Analysis: An Overview (Download PDF)
Ausgewählte Bachelorarbeiten von 2015:
- Rath, Isabel (2015): Two-sided Markets: Current State of Research in Media and Advertising (Download PDF)
- Manja, Steven (2015): The Compromise Effect: A Literature Review (Download PDF)
- Verena Breitschaft (2015): Choice in Context: A Literature Review (Download PDF)
Ausgewählte Bachelorarbeiten von 2016:
- Cramer, Felix (2016): The Attraction Effect: An Overview of Recent Contributions and Controversies (Download PDF)
Ausgewählte Bachelorarbeiten von 2017:
- Klippel, Victoria (2017): More Consumption due to the Binge Effect (Download PDF)
- Zimmermann, Claudia (2017): The Role of Privacy in the Era of Digital Customization (Download PDF)
Ausgewählte Bachelorarbeiten von 2018:
- Dahm, Nicolas (2018): The Freemium Business Model Insights and Challenges (Download PDF)
- Kilgus, Jana (2018): Authenticity in Online Communication: A Literature Review (Download PDF)
- Moradi, Wahab (2018): Weber’ Law in Marketing (Download PDF)
Nützliche Downloads
Academic Writing and Editing Services provided by Tanvi Mehta: