Prof. Dr. Sabine Kuester
Chair of Marketing & Innovation
Credit: Sarah Hähnle
Main fields of research
- Marketing of Innovations
- Marketing Strategy
- Marketing Management
- International Marketing
- Digital Marketing
Curriculum vitae
1990 | M.Sc., University of Cologne |
1995 | Ph.D., London Business School |
1995-1999 | Assistant Professor of Marketing, ESSEC (France) |
1998-2002 | Visiting Professor of Marketing, New York University (USA) |
2003–2005 | Professor of International Marketing and Management, Vienna University of Business and Economics, Wirtschaftsuniversität Wien (Austria) |
Since 2005 | Professor of Business Administration and Marketing, University of Mannheim |
Since 2006 | Co-Director of the Institute for Market-Oriented Management (IMU) |
2007–2014 | Academic Director Full-time MBA, Mannheim Business School |
2015–2017 | Associate Dean, Faculty of Business, University of Mannheim |
Selected memberships
- American Marketing Association (AMA)
- European Marketing Academy (EMAC)
- German Academic Association for Business Research
Prizes, awards, honors
- Best Paper Award, American Marketing Association Winter Educators’ Conference
- S. Tamer Cavusgil Award for the “Best Article that Advances the Practice of International Marketing Management”
- Best Paper Award, NeuroPsychoEconomics
- Mannheim Business School Excellence in Executive Teaching Award
- Mannheim Business School Outstanding Commitment Award
Selected editorial activities
- Editorial Review Board Member, Journal of Product Innovation Management
- Editorial Review Board Member, Journal of Business Research
- Reviewer for national and international Journals
- Co-Editor, Schriftenreihe des Instituts für Marktorientierte Unternehmensführung
Selected publications
- Blečić, A. and Kuester, S. (2024). Which moments matter most? Investigating boundary conditions of the effect of specific moments on overall evaluations of customer experiences. Journal of Consumer Behaviour, 1–13.
- Kalogeraki, A., Kuester, S. and von Janda, S. (2024). Mitglieder-initiierte Online-Communities: Chancen für digitales Marketing. IMU Research Insights, 089. Mannheim: Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim.
- Spanjol, J., Noble, C. H., Baer, M., Bogers, M., Bohlmann, J., Bouncken, R. B., Bstieler, L., De Luca, L. M., Garcia, R., Gemser, G., Grewal, D., Hoegl, M., Kuester, S., Kumar, M., Lee, R., Mahr, D., Nakata, C., Ordanini, A., Rindfleisch, A., Seidel, V. P., Sorescu, A., Verganti, R. and Wetzels, M. (2024). Fueling innovation management research: Future directions and five forward-looking paths. The Journal of Product Innovation Management, 41, 893–948.
- Blečić, A., Kuester, S. and Barth, M. (2023). Der Einfluss des Timing von positiven und negativen Ereignissen im Rahmen von Kundenerlebnissen auf die Bewertung durch Kunden. IMU Research Insights, 086. Mannheim: Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim.
- Mueller, A., Kuester, S. and von Janda, S. (2023). Die Fehler von Künstlicher Intelligenz und deren Auswirkungen auf den Kunden. IMU Research Insights, 083. Mannheim: Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim.
- Biller, M., Konya-Baumbach, E. and Kuester, S. (2022). Künstliche Intelligenz im Gesundheitswesen: Kundenseitige Resistenz und Maßnahmen zur Steigerung der Akzeptanz. IMU Research Insights, 77. Mannheim: Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim.
- Konya-Baumbach, E., Barth, M. and Kuester, S. (2022). ,Fear of Missing Out’ (FOMO): Auslöser und Auswirkungen im Mobile Marketing. IMU Research Insights, 080. Mannheim: Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim.
- Mueller, A., Kuester, S. and von Janda, S. (2022). Off the mark: The influence of AI-induced errors on consumers. Marketing Science Institute Working Paper Series, Report No. 22–119. New York, NY: MSI.