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Bachelor­arbeit

Studierende, die an unserem Lehr­stuhl Ihre Bachelor­arbeit verfassen, können in verschiedenen Themen­bereichen zu unterschiedlichen Fragestellungen eine forschungs­orientierte Abschlussarbeit („Literatur­arbeit“) schreiben.

Sofern Sie durch den Prüfungs­ausschuss unserem Lehr­stuhl zugeteilt worden sind, werden Sie die Möglichkeit haben, Präferenzen für verschiedene Fragestellungen abzugeben. Wir werden versuchen, Ihre Präferenzen bei der Zuteilung bestmöglich zu berücksichtigen. Wie Sie den aufgeführten Themengebieten entnehmen können, orientieren sich diese nicht ausschließlich an den Inhalten der Marketing Veranstaltung.

Die Bachelor­arbeit kann auf Deutsch oder Englisch verfasst werden.

Sebastian Junker, M.Sc.

Sebastian Junker, M.Sc.

Ansprech­partner Bachelor­arbeit

Bei Fragen wenden Sie sich bitte an Sebastian Junker.

Informationen zur Bachelor­arbeit

  • Themen­bereiche für die Bachelor­arbeit

    • Produkt­management
    • Preis­management
    • Kommunikations­management
    • Vertriebs­management
    • Marketingforschung
    • Konsumentenverhalten
    • Kunden­beziehungs­management
  • Fragestellungen vergangener Semester

    • A State-of-the-Art Analysis of Customer Experience and Customer Experience Management in Literature
    • Between the fronts: Sales as a field of tension and the relevance of organizational variables
    • Can There Be Too Many Sales Channels?
    • Consumers’ Coping Strategies Against Psychological Threats in a Consumption Context
    • Cross-selling in the B2B and B2C context: Common and specific influencing factors on the performance of salespeople
    • Customer Referrals: Gaining New Customers from Existing Customers
    • Hunting and Farming: Should Salespeople Focus on New Customers or Existing Customers?
    • Personalization vs. Privacy Protection: Two Opposing Customer Needs for the Marketing-Discipline?
    • Salesperson Performance: A Literature Review on the Most Important Drivers
    • Same-Same but Different: Salary Differences between Marketing and Sales
    • Selling through the eyes of a salesperson: Relevance and impact of salesperson’s perceptions
    • Should Firms Say “Sorry” when Something Goes Wrong? A Literature Analysis of Communicating towards Unsatisfied Customers
    • Social Media in B2B Markets: How it can improve sales performance and resulting implications for practitioners
    • Spoilt for Choice? The Application of Choice-Tactics to Simplify Purchasing Decisions
    • Success factors for customer solutions in the context of business-to-business markets
    • The effects of digitalization on relations­hip value in business-to-business markets
    • The Essence of B2B Buyer-Seller Relations­hips: Current Research and Future Developments
    • The True Value of Customer Loyalty and its Impact on Performance Indicators